Opleiding: Hoe optimaliseer je je visuele taal in je online-communicatie?

Wat

Vandaag denken, lezen, leren en communiceren wij sterk visueel. Maar is onze marketingcommunicatie ook zo visueel? Anno 2017 gaan wij anders om  met informatie en communicatie. Hoe je klanten en prospects je merk of bedrijf beleven, hangt grotendeels af van je visuele taal.



Hamvraag: hoe ontwikkel je een nieuwe beeldcultuur en visuele taal voor je bedrijf of organisatie? Straalt je onderneming/merk uit wie of wat je vandaag bent en morgen wil zijn?  Sluit de manier waarop je merk of product in beeld wordt gebracht aan bij het DNA van je onderneming en van je doelgroep. Welke nieuwe visuele trends en ontwikkelingen mag je niet missen? Visuele taal is meer dan sprekende beelden, uitgebalanceerde typografie en slim kleurgebruik.



Wat komt zeker aan bod?

  • Hoe krijg je meer greep op de beeldtaal in je off- en online marketingcommunicatie?
  • Hoe pak je visual marketing slim en budgetbewust aan?
  • Welke beeldtaal krijgt je doelgroep in beweging?
  • Met welke verschillen in beeldtaal offline en online moet je rekening houden?
Je krijgt ook feedback op je eigen beeldtaal. Creativiteit  koppelen aan de juiste drager voor het juiste publiek, en via de meest geschikte kanalen, vormt een permanente marketinguitdaging.

Wanneer

De opleiding gaat door op 20/10/2017. We starten om 9u30 stipt, maar ontvangen je graag reeds vanaf 9u met koffie of thee. Om 13u ronden we af en krijg je een bagage vol nieuwe tips en kennis mee.

Prijs

  • Je betaalt 390 euro (excl. 21 % btw) als deelnemer aan deze workshop.
  • Als je abonnee van het DM Institute Servicepakket bent, kan je als abonneevoordeel deze workshop gratis volgen (In je abonnement krijg je gratis deelname aan 2 workshops per jaar: je kiest zelf welke 2 workshops je gratis wil volgen)
  • Als je abonnee van het DM Institute Servicepakket bent, krijg je 10 % korting op de inschrijvingsprijs: je betaalt maar 350 euro (excl. 21 % btw)
  • Als lid van BDMA of BAM krijg je 10 % korting: je betaalt 350 euro (excl. 21 % btw)

Locatie

BAM, Roularta Conference Center​
Z.1. Researchpark 120
1731 Zellik



Doelgroep

We verwelkomen iedereen die bezig is met marketing-communicatie. marketing-, communicatieprofessionals, KMO-zaakvoerders, verkopers, creatievelingen … Een speciale voorkennis is niet vereist. Het enige wat je nodig hebt is een extra stevige rugzak om alle kennis mee naar huis te nemen.

Docent

Christoph Ruys

Visual consultant Christoph Ruys is specialist in visual marketing. Hij leidt het bureau Icons & Kings en geeft vaak lezingen en workshops rond visuele identiteit. Zijn boek ‘2020: Het Visuele Netwerk’ verscheen onlangs en is een standaardwerk om beeldtaal beter te lezen en spreken. Hij was in het verleden onder andere directeur van het Fotomuseum te Antwerpen en heeft een ruime ervaring in visual marketing. Hij leidt zijn workshops op een dynamische manier en beantwoordt graag je vragen. Interactiviteit en enthousiasme typeren dan ook zijn workshops.