

Wat
- Ontdek alle do’ s en don’ts om je e-mail-conversie te verhogen
- Nieuwe inzichten, diverse voorbeelden, duidelijke cases en onmisbare checklists
De kracht van e-mailmarketing blijft zeer groot, ook anno 2018. Het blijft een uitstekend kanaal om traffic naar je site te verhogen, meer leads te genereren, extra verkoop te realiseren, tevredenheid en trouw van je klanten te optimaliseren. Dé e-mail-experte Tamara Gielen (ruim 15 jaar ervaring, internationale specialiste, eigen vakblog www.plantoengage.com) toont je in één halve dag hoe je de conversie van je eigen e-mails vergroot. Alle uitdagingen komen aan bod. Geen wollige theorie, maar wel heldere tips en tricks, en veel inspirerende voorbeelden en cases. De grootste troef: je gaat zelf aan de slag tijdens deze workshop. Resultaat: je optimaliseert zelf je e-mails.

Wat komt er onder andere aan bod tijdens deze workshop?
- Recente trends en uitdagingen in e-mailmarketing
- Hoe werk je de best scorende strategie en planning uit? Welke KPI’s zijn essentieel?
- Creatieve do’s en don’ts (copy, beeld, video, infografics, …)
- Brainstormen rond de beste onderwerp-regel
- Welke factoren geven de doorslag voor je conversie? (doelgroepkeuze, creatie, aanbod, CTA, landingspagina, …?) en waarom?
- Wat is de beste verzendtijd en -frequentie?
- Welke lay-out en kleurprincipes zijn essentieel om je template te verbeteren?
- Welk e-mailsysteem is het best geschikt voor jou?
- Hoe kan je goede A/B-tests uitvoeren?
- Wat kan je vlot meten en analyseren?
Wanneer
Deze workshop gaat door op vrijdagvoormiddag 26 oktober 2018 van 9u30 tot 13 uur. Welkom vanaf 9 uur voor welkomstkoffie en mini-croissants. Om 13 uur ronden wij af en krijg je een rugzak vol nieuwe tips, inzichten en kennis mee.Prijs
Locatie
BAM, Roularta Conference CenterZ.1. Researchpark 120
1731 Zellik

Doelgroep
We verwelkomen iedereen die bezig is met marketing-communicatie:marketing-, communicatieprofessionals, KMO-zaakvoerders, verkopers, creatievelingen … Een speciale voorkennis is niet vereist. Het enige wat je nodig hebt is een extra stevige rugzak om alle kennis mee naar huis te nemen.
Docent
Tamara Gielen
Tamara Gielen is strategisch e-mail en eCRM consultant met meer dan 15 jaar ervaring. Ze startte haar carrière als e-mailmarketeer bij Cognos waar ze verantwoordelijk was voor een internationale nieuwsbrief in 12 talen. Daarna werkte ze voor eBay.be waar ze verantwoordelijk was voor de strategie en implementatie van uiterst succesvolle e-mailcampagnes. Later was ze experte bij Ogilvy waar ze klanten als IBM, DHL, Overtoom en Electrabel hielp hun e-mailcampagnes en e-nieuwsbrieven sterk te verbeteren.Sinds 2008 werkt Tamara als onafhankelijk e-mailmarketing consultant en trainer samen met bedrijven zoals Corelio, Facebook, AVG, VMMa, Citrix, NATO, Nuon en vele anderen. Zij schreef ook het standaardwerk rond E-mail-marketing: Tips, tricks en strategieën (Die Keure). Zij deelt graag haar kennis en ervaringen. Haar stijl is zeer no-nonsense en aangenaam. Zij geeft elke deelnemer volop advies om zijn eigen e-mails te verbeteren.
