Opleiding: Hoe creëer je een ijzersterk merk in een wereld van algoritmes?

Wat

  • Hoe kraak je de code van marketing in het post-digitale tijdperk?
  • Een interactieve workshop gebaseerd op het actuele marketingboek “Marketing voor de Madmen van morgen” van Wim Vermeulen (een marketingboek – LannooCampus – dat je echt moet gelezen hebben).

Hoeft het nog gezegd? Marketing in de actuele digitale wereld heeft marketeers voor forse uitdagingen gezet. Door de altijd maar groeiende berg aan data, de invasie van algoritmes en een consument die liever ontsnapt aan reclame, verliezen reclamecampagnes steeds meer hun effect. Marketingcijfers tonen dit vlot aan.

Maar de oorzaak ligt vooral bij onszelf als marketeer. Concreet? In plaats van de marketingsector proberen te heruitvinden, moeten we onze aanpak aanpassen aan de veranderingen in de digitale wereld. Het TapForward-communicatiemodel van auteur en praktijkman Wim Vermeulen helpt ons hierbij: als mensen zich actief achter het merk scharen en dat ook zo uiten op de sociale media, levert dit sterk resultaat op. Hij bewijst dit met concrete cijfers en helpt je je marketingrendement te verhogen.

Wim Vermeulen, de auteur van het boek “Marketing voor de MadMen van morgen” reikt dit nieuw model aan dat de uitdagingen van marketingcommunicatie en reclame in de 21ste eeuw aanpakt. Zo krijgt innovatieve marketing van morgen de nodige roots om merken sterker te maken en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Wim Vermeulen verduidelijkt dit praktische TapForward-communicatiemodel en duidt de opportuniteiten en de valkuilen aan. Hij illustreert dit aan de hand van een diverse reeks heldere cases (zowel b2b als b2c). Resultaat: Je past zelf je marketingaanpak aan. Verder ontdek je interessante inzichten uit de consumentenpsychologie en gouden tips van wereldbekende reclamecases Je krijgt advies van de trainer Wim Vermeulen voor je eigen aanpak.

Wat komt onder andere aan bod?:

  • Hoe versterken traditionele en digitale mediaplatformen elkaar? Hoe pakken wij dit innovatief aan?
  • Wat kunnen we leren van reclamereuzen uit de jaren zestig? Wat hebben deze successen dat wij niet hebben? Hoe maak je reclame die je doelgroep wel wil zien?
  • Wat kan het TapForward-model voor jouw merk betekenen? Hoe ontsnappen wij aan het weinig succesvolle kortetermijn-denken, dat zorgt voor te weinig effectiviteit?
  • Hoe zorg je voor het noodzakelijke 60/40 evenwicht in onze investeringen (60% van het budget naar merkopbouw, 40% naar verkoopactivatie)?
  • Hoe communiceer je krachtig met generatie Z, de technologisch slimste generatie tot nu toe? (Binnen de 2 jaar zal deze generatie maar liefst 40% van alle consumenten vertegenwoordigen.)

Wanneer

De opleiding gaat door op vrijdagvoormiddag 8/6/2018. We starten om 9u30 stipt, maar ontvangen je graag reeds vanaf 9u met koffie of thee en croissant. Om 13u ronden we af en krijg je een bagagerugzak vol nieuwe tips en kennis mee.

Prijs

  • Je betaalt 390 euro (excl. 21 % btw) als deelnemer aan deze workshop.
  • Als je abonnee van het DM Institute Servicepakket bent, kan je als abonneevoordeel deze workshop gratis volgen (In je abonnement krijg je gratis deelname aan 2 workshops per jaar: je kiest zelf welke 2 workshops je gratis wil volgen)
  • Als je abonnee van het DM Institute Servicepakket bent, krijg je 10 % korting op de inschrijvingsprijs: je betaalt maar 350 euro (excl. 21 % btw)
  • Als lid van BAM krijg je 10 % korting: je betaalt 350 euro (excl. 21 % btw)

Locatie

BAM, Roularta Conference Center​
Z.1. Researchpark 120
1731 Zellik



Doelgroep

We verwelkomen iedereen die bezig is met marketing-communicatie: marketing-, communicatieprofessionals, bedrijfsleiders, KMO-zaakvoerders, docenten, trainers, … Iedereen die anders wil nadenken over het marketingvak en beseft dat marketing meer is dan Facebook-posts en Google Analytics. Sector of type bedrijf / organisatie spelen geen rol. Een speciale voorkennis is niet vereist. Het enige wat je nodig hebt is een extra stevige rugzak om alle kennis mee naar huis te nemen.

Docent

Wim Vermeulen

Wim Vermeulen is Directeur Strategie en Innovatie bij Dentsu Aegis Network. Hij is een veelgevraagd spreker op marketingcongressen. Hij is ook docent en geeft regelmatig gastcolleges aan Solvay Business School. Zijn stijl is zeer open en authentiek. Hij houdt ervan om samen met de deelnemers aan de workshop de kernvragen van marketingcommunicatie te beantwoorden: hoe zorgen wij ervoor dat de klanten zich goed voelen bij je merk (bedrijf, organisatie) en producten of diensten?